SURFCAM pracuje automaticky ve 3D prostoru, ale samozřejmě je zde možná práce i ve 2D. Při tvorbě modelu je možné využít 2D/3D drátové modelování (přímka, kružnice, NURBS křivka atd.) až po plně vyspělé 3D plošné modelování (NURBS plochy).
Plošné modelování zahrnuje všechny známé typy funkcí pro tvorbu ploch s využitím řezových křivek, sítě křivek, rotace, blend, zaoblení (konstantního či proměnného), pomocí řídící křivky, vysunutí (pod různým úhlem), tažení, draft atd. s možností následné editace vytvořených ploch. Blendovou (tečnou) plochu umí program vytvořit na 2, 3 i 4 plochy zároveň. Proměnné zaoblení umí se zadáním polohy každého rádiusu, ale dokonce i pomocí tzv. "rolling ball" (valící se koule). To je vlastně zaoblení hrany a plochy nebo zaoblení mezi dvěma hranami.
V plošném modeláři je možné navrhnout dělicí rovinu a další užitečné pomůcky, jako např. vadné plochy, plochy s negativním úhlem pro obrábění atd. SURFCAM pracuje s NURBS plochami 3. řádu, ale umí vytvářet a pracovat i s plochami až 20. řádu.
Stejně jako v každém CAD systému se i zde pracuje s hladinami a barvami, s následným maskováním podle typu entit nebo podle atributů entit. Samozřejmě je možné vytvářet jednoduchou výkresovou dokumentaci, provádět tisk atd. Bez nadsázky lze tvrdit, že v tomto plošném modeláři je možné vymodelovat libovolný tvar.