Odborně-vzdělávací a zpravodajský portál z oblasti strojírenství a navazujících oborů
Články >> Fórum výrobních manažerů
Chcete dostávat MM Průmyslové spektrum ZDARMA až do Vaší schránky? Více informací zde.

Fórum výrobních manažerů

V jaké kondici se nyní nachází vaše firma a jak máte zakázkově pokrytou druhou polovinu roku 2020 a výhledy na začátek příštího roku?

Otto Daněk, předseda představenstva, ATAS Elektromotory, Náchod
Naše firma v průběhu druhého kvartálu 2020 prodělala těžkou chorobu a teď se z ní pomalu snaží uzdravovat. Propad v tržbách se za půl roku pohybuje na úrovni 16 % oproti roku minulému. Hlavní výpadek jsme zaznamenali u klíčových zákazníků v Německu napříč různými výrobními sektory. Druhá polovina roku je zatím silně nepřehledná, protože nikdo z našich zákazníků se neodváží predikovat vývoj na období delší než dva až tři měsíce. Každopádně odhadujeme, že propad v tržbách bude mezi 12 až 15 %, ale to pouze za předpokladu, že covid-19 nám nepřipraví další nemilé překvapení. Pokud by se dostavila druhá vlna, bude meziroční výpadek větší než 20 %! A to se samozřejmě negativně promítne i do zisku. Moc by nám všem pomohlo rychlé zavedení kurzarbeitu.

Josef Kadlec, generální ředitel, Wikov Sázavan
Je pravdou, že u některých stabilních dlouhodobých partnerů/zákazníků došlo k určitému poklesu objednávek (10 až 30 %), ale naopak u některých dalších zákazníků v našem portfoliu se rýsuje celkový větší obrat, než jsme plánovali. Musím říci, že i v této době jakési celosvětové nejistoty a poklesu HDP stále nemáme naplněný stav zaměstnanců v kategorii výrobní dělník, konkrétně na pozicích CNC operátorů. Zakázková náplň do konce roku 2020 je srovnatelná s druhým pololetím roku 2019. Náš běžný/průměrný lead-time zakázky od objednání do finální expedice k zákazníkovi je čtyři až šest týdnů, komentovat tedy výhled na rok 2021 je ještě příliš brzo. Přeji všem hezký zbytek léta a ať se daří.

Libor Witassek, jednatel a majitel Strojcar 
Situace v leteckém průmyslu v období druhého kvartálu 2020 dospěla k fatálnímu kolapsu, výroba komponent v letectví se prakticky zastavila, většina výrobců letadel hromadně propouští a drasticky snižuje své kapacity. Dle odhadů zákazníků se nedá očekávat zlepšení situace ani v celém roce 2021. Naše firma již na konci roku 2019 zahájila diverzifikaci svého portfolia z původní převažující letecké výroby do nových průmyslových segmentů. Více než 80 % obratu tak nyní činí výroba pro nové zákazníky v oblastech potravinářských linek, zdravotnické techniky či dopravních prostředků. V období covid-19 jsme se zaměřili na další digitalizaci našich procesů. V současné době máme pokryté kapacity na jeden až dva měsíce dopředu. Trhy jsou příliš turbulentní a neumíme predikovat vývoj na delší období, je nutné budovat agilní model řízení.

Roman Dvořák

Další články

Inovace
Management a řízení
Exportní příležitosti
Financování stroj. výroby/Podniková ekonomika

Komentáře

Nebyly nalezeny žádné příspěvky

Sledujte nás na sociálních sítích: