Témata
Reklama

Nová verze Matlabu R2012a

13. 04. 2012

Společnost Humusoft a firma MathWorks uvádějí na trh České republiky a Slovenska nové vydání výpočetního, vývojového a simulačního prostředí Matlab R2012a, které přináší zásadní novinky v několika oblastech. Mezi nejvýznamnější patří rozšíření nástroje Real-Time Windows Target o interaktivní spouštění modelů v reálném čase bez nutnosti jejich kompilace. Dále je zde možnost přímého spouštění modelů Simulinku na výukovém hardware Lego Mindstorms NXT a BeagleBoard a nový produkt HDL Coder, který umožňuje generování HDL kódu z programů v jazyce Matlab.

Reklama
Reklama
Reklama
Obr. Automatická registrace snímků v Image Processing Toolboxu.

Matlab

V základním modulu Matlab byly sjednoceny funkce pro 1-D, 2-D a 3-D numerickou integraci a byl zvýšen výpočetní výkon základních matematických operací a interpolačních funkcí. Dále byl rozšířen nástroj Matlab Mobile pro iPhone, který nově podporuje i platformu iPad. Uživatelé tak získají pohodlný přístup k Matlabu nebo k službě MathWorks Cloud ze svého mobilního zařízení. V oblasti zpracování obrazu došlo k rozšíření Image Processing Toolboxu o automatickou registraci obrázků, která využívá optimalizace na základě hodnot intenzity.

Součástí Matlabu R2012a je nový produkt HDL Coder, který přináší možnost generovat HDL kód přímo z algoritmů a funkcí vytvořených v jazyce Matlab. Zapadá tak do rodiny tvůrčích a verifikačních nástrojů, které nabízí možnost komfortního programování FPGA v rámci systému Matlab a poskytují ucelené prostředí pro tvorbu aplikací s vysokými nároky na spolehlivost.

Simulink

Zajímavé novinky nabízí i Simulink, nadstavba Matlabu pro modelování a simulaci dynamických systémů. Přímo v základním Simulinku je nyní vestavěna podpora přímého spouštění vytvořených modelů na výukovém hardware Lego Mindstorms NXT a BeagleBoard. V modelech je možné využít bloky z doplňkových knihoven, které obsahují propojení na periferie, senzory a akční prvky, které jsou součástí těchto platforem. Lze tak vytvořit cenově velmi zajímavou platformu pro realizaci nejrůznějších řídicích systémů.

Editor virtuálních 3-D scén nástroje Simulink 3D Animation byl rozšířen o podporu uzlů typu PROTO a šablony uživatelsky nastavitelných mřížek, které usnadní pochopení orientace a pohybu objektů ve scéně.

Real-Time Windows Target

Do nástroje Real-Time Windows Target byl integrován produkt Real Time Toolbox, dosud nezávisle vyvíjený a distribuovaný firmou Humusoft. Real-Time Windows Target tak nově umožňuje spouštění modelů v reálném čase a komunikaci s měřicími kartami na platformě Microsoft Windows s využitím Simulink Normal módu. Ten představuje interaktivní pojetí real-time simulace, která nevyžaduje kompilování modelů pomocí Simulink Coderu, ale modely stačí pouze spustit. Jsou tak dostupné veškeré vlastnosti Simulinku, jako řešiče s proměnným krokem či akcelerátor. Real Time Windows Target nyní zároveň pracuje i pod 64-bitovými operačními systémy Windows. Stávající uživatelé produktu Real Time Toolbox, kteří mají platnou údržbu, automaticky obdrží licenci produktu Real Time Windows Target.

SimMechanics

Další novinkou je druhá generace produktu SimMechanics, nástroje pro modelování a simulaci rovinných a prostorových mechanických soustav složených z pevných těles. Nástroj je mnohem více orientován na tvorbu uživatelských prvků a přináší tak do modelování větší volnost a adaptabilitu. Nová generace je též plně integrována s platformou Simscape, což umožní přímé prolínání prvků obou knihoven.

Samozřejmostí nové verze jsou aktualizace všech stávajících aplikačních knihoven.

Reklama
Firmy
Související články
Frézování o mistra ČR

Kdysi dávno jsem poprvé viděla nástup národních týmů do velké soutěže WorldSkills a absolutně mi to vyrazilo dech. Nechápala jsem a v úžasu hleděla, že ty ovace a gejzír nekontrolovaných emocí patří skutečně mladým lidem, kteří reprezentují svoji zemi a ukazují zručnost, a přitom tohle není žádné profesionální sportovní utkání, ale přehlídka odborných dovedností a řemesel! 

Stolní hra pro nevidomé a moderní technologie

Originální desková stolní hra Labyront je určena pro nevidomé hráče, ale hrát ji může každý. Hra má poměrně jednoduchá pravidla, při její výrobě jsou však použity moderní technologie. Formu pro výrobu haptické hrací desky tvůrci navrhovali pomocí CAD/CAM softwaru, figurky a hrací kostky se tisknou na 3D tiskárnách.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Předplatné MM

Dostáváte vydání MM Průmyslového spektra občasně zdarma na základě vaší registrace? Nejste ještě členem naší velké strojařské rodiny? Změňte to a staňte se naším stálým čtenářem. 

Proč jsme nejlepší?

  • Autoři článků jsou špičkoví praktici a akademici 
  • Vysoký podíl redakčního obsahu
  • Úzká provázanost printového a on-line obsahu ve špičkové platformě

a mnoho dalších benefitů.

... již 25 let zkušeností s odbornou novinařinou

      Předplatit