Další zajímavou oblastí, kde lze propojit svět reálný s virtuálním, je ergonomie. Základem je známý Jack, virtuální postava obsluhující výrobní zařízení. Pokud k počítači připojíme kameru a nainstalujeme příslušný software, může tuto virtuální postavu ovládat osoba stojící před kamerou buď gesty, anebo prostě provádí požadované pohyby, kamera jeho pohyb snímá a Jack na monitoru se jednoduše „opičí“. Tyto možnosti si mohli zájemci sami vyzkoušet v rámci interaktivního showroomu. Z vlastní zkušenosti mohu prozradit, že úplně jednoduché to nebylo, protože je přitom potřeba sledovat Jacka na monitoru a odhadovat, kde jaká překážka je, takže několikrát jsem částečně „prošel zdí“, tedy tou virtuální. Ale v případě promítání 3D virtuální reality by to asi nemělo chybu. Pomocí ergonomického softwaru lze potom všechny pohyby a zátěže náležitě vyhodnotit.