Začínáme programovat
Postup (viz obr. 2):
1) pod tlačítkem O seznm si založíme nový program, je možnost komentáře a zmáčkneme tlačítko Otevr a otočíme lištou;
2) začínáme programovat v tlačítkách: Start – volíme tvar a rozměry polotvaru vč. nulového bodu a použijeme kartu start, je–li naplněna. Cyklus – volíme Soustružení dále Hrubování – zde vyplníme dialogovou tabulku technologie a následně automaticky naskočí kreslení volné kontury. Totéž se opakuje po výměně nástroje u hlazení a též u technologie závitování a zápichu (v těchto dvou případech se v rámci dialogu geometrie nekreslí, pouze se vyplňuje tabulka). Konec – netřeba psát 2–3 bloky s M30, jsou na kartě – a dále otáčíme lištu;
3) simulace – zmáčkneme tlačítko Simul a uvidíme stejná tlačítka jako na obrázku. Budeme je používat, přičemž zde můžeme nastavit i simulaci drah nástroje. Pokud požadujeme ještě další úpravy v simulaci, lze je získat následným otáčením této lišty;
4) začátečníky upozorním na dvě důležitá tlačítka, která bychom měli použít před svou prací: T-kor (nástroje a jeho korekce) – viz příslušný obrázek níže. Prostřednictvím tlačítka Nastav můžeme přednastavit karty s použitím G a M kódů – obvykle to bývá startovací část programu se zarovnáním čela a bez jeho zarovnání. Pokud se na čele odstraňuje větší množství materiálu, je výhodnější použít cyklus. Zde si lze připravit i více rutinních částí programu, které se mohou vyskytovat např. mezi cykly. Ovšem po přenesení bloků z karty do programu je nutno některé číselné údaje upravit podle rozměrů a technologických možností výrobku. V dílenské praxi se na každém stroji vyrábí určitý typ výrobku, a tak základní struktura bloků zůstává, přičemž tam, kde dochází často ke změnám, je možné v kartě místo čísla umístit otazník (bude červený) a tak se omezí možnost programátorské chyby. Pro část programu mezi cykly lze též použít to, co je již v programu napsáno, a přenést kopírováním na požadované místo (viz tlačítko Kopie v obrázku k bodu 1) a upravit. K tomu nám pomáhají tlačítka na obrazovce: Alter, Insert, Delete. Tlačítko Alter (alternativa – výměna), které neznáme z PC, je při těchto úpravách to nejvíce používané tlačítko – nové měněné hodnoty se píší do řádku pod již napsaným programem a vyměňují.