AlphaART je aplikace zaměřená na tvorbu ozdobných 3D reliéfů víceméně volných tvarů, tedy nikoliv rozměrově přesných modelů. Základním kamenem reliéfu jsou zde vždy 2D křivky - tedy skica zamýšleného díla. Tyto křivky je jednak možné tvořit buď přímo v AlphaART, nebo je možné načíst soubor ve formátu IGES, DXF.
Tvorba křivek v AlphaART je možná dvěma způsoby. V první řadě je to přímé kreslení přímek, oblouků, základních geometrických tvarů, případně křivek NURBS, v druhé řadě je to možnost získat křivky z bitmapových obrázků vektorizací. Tento nástroj je zde velice účinný a jeho pomocí lze získat křivky např. z fotografie či obrázku získaného ze skeneru. Vedle automatické funkce pro vektorizaci je možné "vektorizovat" ručně, tedy kreslit křivky ručně přímo podle podkladového obrázku. Po vytvoření křivek lze přistoupit k dalšímu kroku, což je tvorba vlastního reliéfu. Probíhá tak, že vybrané křivce se přiřadí potřebná výška a případný tvar (křivka) prohnutí do prostoru. AlphaART pak vytvoří na výchozí polygonální síti požadovaný tvar. Tvary zde lze vzájemně sčítat, odečítat i jinak kombinovat pro získání potřebného prostorového efektu. Poté lze do AlphaART importovat další objekt - v našem příkladu model hrnku -, na nějž vytvořenou "plastiku" nabalíme. Postup je patrný z obrázků.