Podívejme se nyní na některou z „pěkných“ funkcí, které Robotmaster má. Jedná se o grafické analýzy. Napřed si pojmenujme největší komplikace při programování robotů. Jsou to singularita, dosahy, omezení kloubů, problémy s překlápěním zápěstí, kolize. Zajisté jsme nevyjmenovali všechny, ale pro představu postačují. Veškeré problémové oblasti jednoduše pomocí jednoho výpočtu dostaneme v grafické podobě rozlišené jednotlivými barvami. Křivku, která svou zelenou barvou ukazuje, že je dráha správně definována (při problému je červená), je možné upravovat podle potřeb. Může přitom jít o práci s nástrojem nebo s dílem (záleží, co robot na zápěstí má) v prostoru. Někdy stačí vyklonění hlavy o půl stupně a je po problému s kolizí. V případě velkého dílu a malého robotu je důležité vědět, zda je k dispozici dosah všude, kde je třeba naprogramovat dráhy, případně kam díl optimálně umístit. Při řešení této úlohy pomůže analýza umístění v pracovním prostoru, během níž je možné pomocí tahu myší umístit díl do optimální polohy. Jde jen o malou ochutnávku z možností, které Robotmaster má.
Jiří Netopil
Sonetech
netopil@sonetech.cz
www.sonetech.cz