Největším dilematem v případě řešení tohoto projektu pomocí VR bylo rozhodnutí, zda zprostředkovat uživateli naprosto detailní model, který obsahuje stíny a světla, ale velice razantně zpomaluje výslednou vizualizaci pomocí headsetu, nebo model, který je oproštěn od stínů a dalších vizualizačních efektů, ale umožní uživateli plynule se pohybovat v okolí požární plošiny. Výhodou prvního jmenovaného je realističtější vjem, což umocní hloubku vnoření uživatele do virtuálního světa, výhodou druhého je plynulost. V tomto případě bylo nutné jít formou kompromisu směřujícího spíše k plynulosti, jelikož v případě nedostatečně frekvence snímkování v headsetu by docházelo k nevolnosti uživatele. Dalším problémem, který do značné míry ovlivňuje kvalitu vizualizace, je velikost modelu. V tomto případě byl model přibližně 30x za limitem vhodného použití na Oculus Quest 2, které by odpovídalo plynulé vizualizaci. Model musel být redukován, avšak tak, aby nedošlo k ovlivnění celkové funkčnosti a vzhledu. Ukázka rozdílu kvality vizualizace je zobrazena na obrázku 7.