Prof. Ing. Robert Čep, Ph.D., děkan fakulty strojní, VŠB-TU Ostrava
Plnohodnotnou bezkontaktní výuku jsme v době koronavirové pandemie úspěšně otestovali, a i přes drobné počáteční problémy jsme situaci myslím zvládli statečně. Semestr se sice prodloužil, státnice jsme však uspořádali v klasickém formátu a studentům vyšli vstříc se dvěma „řádnými“ termíny. Ten první se konal začátkem června, druhý pak v polovině srpna pro ty, co kvůli omezením nestihli dokončit své kvalifikační práce.
Online výuka má jistě pro celou řadu předmětů, zejména pak přednášek, své opodstatnění. Na technických fakultách, které svou výuku zakládají na praktických měřeních, experimentech a laboratorních úlohách, však její budoucnost nevidím. U přednášek bych se tomu určitě nebránil, v případě cvičení v laboratořích však tyto kompromisy dělat nelze.