Odborně-vzdělávací a zpravodajský portál z oblasti strojírenství a navazujících oborů
Články >> Fórum výrobních průmyslníků
Chcete dostávat MM Průmyslové spektrum ZDARMA až do Vaší schránky? Více informací zde.

Fórum výrobních průmyslníků

Dnešní téma ankety se týká hospodaření vaší firmy a výhledy na další období. Jak hodnotíte loňský rok a jaký vývoj očekáváte pro letošní rok s přesahem do roku 2021? Jaké světové události mají největší vliv na váš byznys?


Monika Šimánková, statutární ředitelka , Hestego
Rok 2019, z pohledu zakázek, byl pro nás velmi pozitivní. V roce 2020 očekáváme pokles zakázkové náplně o 15–20 %. V roce 2021 by měl trh začít postupně a pomalu znovu růst. Hlavními vlivy jsou jak cenová válka mezi USA a Čínou, tak aféra Dieselgate. Sankce k Rusku i jeho stále složitá ekonomická situace celkovým hodnotám nepomáhá.


Pavel Cesnek, generální ředitel Žďas

Loni naše firma pocítila následky obchodní války mezi USA a Čínou a Evropskou unií, které vedly k dodávkám levné oceli z Číny do Evropy. Na našich tržbách se také negativně podepsal útlum poptávky v oboru metalurgie. Plánovaný výsledek hospodaření se nám však i přes tyto vlivy podařilo splnit. Podle mého názoru musíme být letos připraveni na všeobecné zpomalení hospodářského růstu, očekáváme, že nás bude i nadále ovlivňovat obchodní napětí v Evropě i pokles výroby v automotive. Firmě se nicméně loni dařilo hledat zajímavé obchodní příležitosti, a z našeho pohledu jsem tedy i do budoucna mírně optimistický.


Otto Daněk, předseda představenstva, ATAS Elektromotory, Náchod
Naše firma je významně vázána na německý trh, a tak není překvapivé, že výsledky za rok 2019 patří mezi nejhorší v tomto miléniu. Na jedné straně nás velmi negativně ovlivnila výrazně nižší poptávka z Německa, ale svůj vliv mají i sankce vůči Ruské federaci. V letošním roce očekáváme mírné zlepšení oproti roku 2019, ale s nástupem na růstovou trajektorii počítáme nejdříve až v roce 2021.


Vojtěch Toul,generální ředitel, TOS Kuřim-OS, ČKD Blankso-OS

Loňský rok nepřinesl žádný výrazný pozitivní signál a ani současný stav ničemu takovému nenasvědčuje. Poptávka stagnuje. Ruské firmy již několik let poptávají stále méně a méně a z dříve klíčového trhu se stal běžný. Orientace na západ se zdá být správným směrem, nicméně znovu se etablovat na tamních trzích je velmi náročné. Stabilní jsou pouze prodeje ve střední Evropě. Rok 2019 byl v TOS Kuřim rokem další přestavby a reorganizace. Hospodářské výsledky jsou znatelně lepší, přesto však s nimi nemůže panovat spokojenost. Je potřeba se soustředit na nákladovou stránku produktu a doplňkové služby, jako je dodávka, včetně technologie, a vývoj a výroba strojů s unikátními opcemi. Jen tak můžeme udržet konkurenceschopnost v porovnání s těmi nejlepšími.


Libor Witassek, jednatel a majitel Strojcar 
V roce 2019 jsme se dramaticky potýkali s důsledky přesunů výroby komponent v leteckém průmyslu do levnějších zemí, jako je Rumunsko či Bulharsko. Museli jsme nově rozšířit portfolio naší produkce do nových sektorů v kosmickém průmyslu a ve výrobě dílů pro kolejová vozidla. V roce 2020 očekáváme růst výroby v těchto segmentech, naopak očekáváme další pokles v automobilovém průmyslu. V roce 2021 již chceme díky nové vlastní konstrukci stát na dvou nohou a nabízet nově i své vlastní produkty.

Roman Dvořák

Další články

Průmysl 4.0
Inovace
Management a řízení
Legislativa, nařízení
Exportní příležitosti

Komentáře

Nebyly nalezeny žádné příspěvky

Sledujte nás na sociálních sítích: