Tato situace je opravdu mimořádná a nikdo na ni nemohl být připraven. Nemohli jsme to ani ve firmách očekávat. V naší firmě jsme sice přímé důsledky v podobě onemocnění nepocítili (naštěstí), ale zato dopady ve formě výrazného snížení zakázek cítíme silně. Letecký průmysl je touto krizí těžce zasažen, a to se projevilo i u nás. Jaké mám poznatky z tohoto období? Vidím, že mnoho firem naříká, a to se mi nelíbí. Je třeba tvrdě pracovat. Je třeba hospodařit zodpovědně a být připraven na horší časy. Zaregistroval jsem zvýšenou nemocnost. Proč ne, když to bylo tak jednoduché zavolat lékaři a ten ochotně vystavil e-neschopenku, kterou předním vehementně odmítal. Vidím situaci v zahraničí, home office a nařízené dovolené. Nefunguje to! V průmyslu je home office nefunkční a neefektivní. Přibylo mnoho podvodných e-mailových zpráv. Vše se vyřizuje pomocí různých konferencí prostřednictvím webových aplikací. Jde to, ale bohužel to osobní jednání nenahradí. Ale nic jiného nejde, tak alespoň toto. Také jsem poznal, že spolupracovníci, a nejen ti naši, dokážou být disciplinovaní. Covid-19 je také dobrou omluvou, když se něco nestihne (i v zahraničí). Nemohli jsme, protože covid-19… Vše je poučením pro příští krizi, která doufám, že v dohledné době nebude.